Com es tramiten?

Com es tramiten?

Les queixes i suggeriments que se formulen al Defensor no afecten els terminis previstos per l'exercici d'accions en via administrativa o jurisdiccional.
Si les queixes no s'admeten, el defensor ho ha de notificar a la persona interessada mitjançant escrit motivat i informar-la sobre les vies més oportunes per exercir l'acció, si n'hi ha cap.
Si la queixa s'admet l'oficina del Defensor l'ha de comunicar a la Comissió de Drets de la Ciutadania i prendre les mesures d'investigació oportunes.
Llevat de les indicacions que es formulen a l'informe anual, les actuacions de l'oficina del Defensor de la Ciutadania són reservades.
Conclosa la investigació, el Defensor ha de comunicar els resultats a qui hagi formulat la queixa i a l'autoritat, funcionari o treballador afectats.
El Defensor no està facultat per anul·lar actes o resolucions de l'administració municipal, però pot suggerir alternatives de millora. També pot formular advertències i recomanacions en els casos que consideri procedents.

Data darrera modificació: 9 de març de 2023