Com es presenten?

Com es presenten?

Les queixes s'han de presentar per escrit o verbalment. En tot cas ha de quedar constància del seu nom i llinatges, el DNI i el domicili de la persona interessada, així com la seva firma.
Les queixes han d'acompanyar-se amb els documents i els mitjans de prova que les fonamentin.
Les persones que reclamin i desitgin presentar les seves queixes verbalment han de sol·licitar per escrit una entrevista personal dirigint-se a l'oficina del Defensor de la ciutadania i han d'exposar a la sol·icitud les raons de la seva petició.
No es poden presentar queixes de les quals ha transcorregut un any des que la persona afectada va tenir coneixement de la conducta o dels fets susceptibles de motivar una queixa. No obstant això, quan l'inici de les actuacions és d'ofici no existeix cap termini.
Les queixes es podran lliurar en persona, per correu ordinari o per correu electrònic i, d'acord amb la via escollida, les podran acceptar les unitats de registre municipals (UIAPs) o la pròpia oficina del Defensor de la Ciutadania.

Data darrera modificació: 9 de març de 2023