Defensora de la Ciutadania - Qué és?
Retards en la resolució de reclamacions de multes en via executiva - Defensor Ciutadania
Retards en la resolució de reclamacions de multes en via executiva

Les dades parlen per elles mateixes. Els recursos presentats al registre al maig de 2023, sí al 2023, per multes en via executiva (amb recàrrecs) es resolien a principi de setembre de 2024, MÉS DE 15 MESOS DESPRÉS i evidentment fora de termini atès que la via executiva és molt més ràpida a l'hora de recaptar que a l'hora de resoldre.
Tot plegat amb el greuge afegit que molts d'aquests recursos estan motivats en la manca de recepció de la multa al domicili, és a dir, que per a moltes de les persones que recorreixen la multa en executiva és la PRIMERA NOTÍCIA de la seva existència.
És un fet que les infraccions han de tenir conseqüències i que si no es respecten les normes s'ha de fer front a les multes però és també una obligació de l'administració NOTIFICAR i RESOLDRE en terminis raonables i sense generar més greuges dels necessaris a la ciutadania.
"La situació actual d'alguns serveis municipals és insostenible, entre ells el que s'encarrega dels recursos en executiva, i si no es prenen decisions al respecte sols pot anar a pitjor", va dir la Defensora a la darrera Comissió de reclamacions i suggeriments, amb equip de govern i oposició presents. Esperam que la solució no sigui "matar el missatger".
Data darrera modificació: 21 d’octubre de 2024